Bu çalışma Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Jeoloji Mühendisliği Anabilim Dalında, yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Günümüzde bütün büyük şehirlerde olduğu gibi İzmir'de de hızlı yapılaşmanın yarattığı en önemli sorunlardan birini şehir içi ulaşım oluşturmaktadır. Bu nedenle İzmir Büyükşehir Belediyesi şehir içi ulaşım sorununu çözüme kavuşturmak amacı ile İzmir Metro Sistemi (IZRAY) adı altında bir proje oluşturmuştur. Bu projenin Üçyol-Fahrettin Altay güzergahının 500 metrelik kısmının jeoteknik değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma kapsamında Üçyol-Fahrettin Altay güzergahının 500 metrelik kısmını içine alan bölgenin genel jeoloji ve mühendislik jeolojisi haritaları derlenmiştir. Tünel güzergahı alttan üste doğru andezit, aglomera ve güncel dolgu içinde açılmıştır. Güzergah üzerinde yedi adet karotlu sondaj yapılmış ve bu sondaj karotlanndan elde edilen örnekler üzerinde gerekli mekanik ve fiziksel özelliklerin belirlenmesi amacıyla yapılmış olan laboratuar deneyleri derlenmiştir. Tünel kazısı sırasında kazı aynaları incelenerek kesitleri hazırlanmış, kazı aynasındaki süreksizlik ve deformasyon ölçümleri yapılmıştır. Süreksizlik ölçümleri değerlendirilerek RMR ve Q ya göre tünelde geçilen kaya kütlelerinin sınıflandırılması yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda uygun destek sistemleri ortaya konulmuştur. Bütün bu çalışmalardan yaralanılarak Üçyol- Fahrettin Altay güzergahının 500 metrelik kısmının 7 yapısal bölge için ayrı ayrı jeoteknik değerlendirilmesi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Süreksizlik, Destek Sistemi, Andezit, Aglomera.
This study has been perpared at SDÜ, Naturel and Applied Science Institute, Geological Engineerigg Departman as PHD paper. Today, as in ali big cities, iner city trasportation ise one of themost important problems created by rapid construction in İzmir. Therfore, municipality of İzmir made a Project called İzmir subway system (İZRAY) in order to solve the problem of iner city trasportation. The geotechnical evaluation of Üçyol-Fahrettin Altay route's 500m. Fragment is aimed. Within this study, the general geolgy and engineering geology maps of this zone encompassing Üçyol-Fahrettin Altay route's 500m fragment have been complied. The route of tunnel has been opened from bottom to top within andesite, aglomerate and current fılling. Seven drillings have been made on the route ande and samples obtained from these drilligs have been experimented at the laboratuary and necessary mechanical and physical properties have been complied. During the tunnel-digging process, profİles have been prepared by analysing geotechical evaliation and assessmente on the classfication of rock masses according to RMR and Q has been fulfılled. As a ruselt of assessments, proper support systems have been presented. By utilising ali these studies, indivual geotecnical avaliotion of Üçyol-Fahrettin Altay route's 500 m fragmentt's seven district has been made. Key Words : Geotechnical evaliation, Support systems, Andesite, Aglomera.
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Jeoloji Mühendisliği Anabilim Dalı, 2007.
Kaynakça var.
Bu çalışma Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Jeoloji Mühendisliği Anabilim Dalında, yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Günümüzde bütün büyük şehirlerde olduğu gibi İzmir'de de hızlı yapılaşmanın yarattığı en önemli sorunlardan birini şehir içi ulaşım oluşturmaktadır. Bu nedenle İzmir Büyükşehir Belediyesi şehir içi ulaşım sorununu çözüme kavuşturmak amacı ile İzmir Metro Sistemi (IZRAY) adı altında bir proje oluşturmuştur. Bu projenin Üçyol-Fahrettin Altay güzergahının 500 metrelik kısmının jeoteknik değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma kapsamında Üçyol-Fahrettin Altay güzergahının 500 metrelik kısmını içine alan bölgenin genel jeoloji ve mühendislik jeolojisi haritaları derlenmiştir. Tünel güzergahı alttan üste doğru andezit, aglomera ve güncel dolgu içinde açılmıştır. Güzergah üzerinde yedi adet karotlu sondaj yapılmış ve bu sondaj karotlanndan elde edilen örnekler üzerinde gerekli mekanik ve fiziksel özelliklerin belirlenmesi amacıyla yapılmış olan laboratuar deneyleri derlenmiştir. Tünel kazısı sırasında kazı aynaları incelenerek kesitleri hazırlanmış, kazı aynasındaki süreksizlik ve deformasyon ölçümleri yapılmıştır. Süreksizlik ölçümleri değerlendirilerek RMR ve Q ya göre tünelde geçilen kaya kütlelerinin sınıflandırılması yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda uygun destek sistemleri ortaya konulmuştur. Bütün bu çalışmalardan yaralanılarak Üçyol- Fahrettin Altay güzergahının 500 metrelik kısmının 7 yapısal bölge için ayrı ayrı jeoteknik değerlendirilmesi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Süreksizlik, Destek Sistemi, Andezit, Aglomera.
This study has been perpared at SDÜ, Naturel and Applied Science Institute, Geological Engineerigg Departman as PHD paper. Today, as in ali big cities, iner city trasportation ise one of themost important problems created by rapid construction in İzmir. Therfore, municipality of İzmir made a Project called İzmir subway system (İZRAY) in order to solve the problem of iner city trasportation. The geotechnical evaluation of Üçyol-Fahrettin Altay route's 500m. Fragment is aimed. Within this study, the general geolgy and engineering geology maps of this zone encompassing Üçyol-Fahrettin Altay route's 500m fragment have been complied. The route of tunnel has been opened from bottom to top within andesite, aglomerate and current fılling. Seven drillings have been made on the route ande and samples obtained from these drilligs have been experimented at the laboratuary and necessary mechanical and physical properties have been complied. During the tunnel-digging process, profİles have been prepared by analysing geotechical evaliation and assessmente on the classfication of rock masses according to RMR and Q has been fulfılled. As a ruselt of assessments, proper support systems have been presented. By utilising ali these studies, indivual geotecnical avaliotion of Üçyol-Fahrettin Altay route's 500 m fragmentt's seven district has been made. Key Words : Geotechnical evaliation, Support systems, Andesite, Aglomera.