Gelişmişlik ölçütlerinden birisi olarak, Ulaştırma Sistemi göz önüne alınmaktadır. Ülkemizde en geniş yatırım payına sahip olan karayollarında, projelendirme ve uygulama hatalarından dolayı istenilen standartlarda yollar yapılamamaktadır; Bu konuda, yol üstyapılarının projelendirilmesi ve inşası özel bir önem arzetmektedir. Yol üstyapısına gelen yükler değiştikçe, yapım maliyetlerini azaltacak ve performansı olumlu yönde etkileyecek yeni yöntemler geliştirilmiştir. Ülkemizde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nde, AASHTO (American Association of State Highway and Transportation Offıcials- Amerikan Devlet Karayolları Görevlileri Birliği) 1972 yılı yol üstyapıları tasarım metodundan, 1986 yılı yol üstyapıları tasarım metoduna geçiş yapılmaktadır. AASHTO 1986 yılı metodu AASHTO 1972 yılı metodundan daha geniş kapsamlı ve gerçekçidir. AASHTO 1986 yönteminde parametreler çok sayıda ve karmaşık olduğu için bulanık mantıkla ele alınabilir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde kullanılacak olan AASHTO 1986 yılı esnek üstyapı hesap yöntemini bulanık mantık yöntemi ile modelleyerek bilgisayar ortamında çözüm sağlamaktır. Böylece kurulan model ileride yapılacak olan çalışmalara ışık tutabilir ve esnek üstyapıların boyutlandırılmasında hesaplayıcıya fikir verebilir. Anahtar Kelimeler : Esnek Üstyapı Tasarımı, AASHTO, Bulanık Mantık Yöntemi.
Transportation system is taken into consideration as a criterion of development. In Highways in our country, which has the biggest share in investments, no desired roads can be constructed due to the mistakes in projects and in practise. In this respect, projects of road pavement projects and its construction carry great weight. New projects have been developed to affect performance positively and to reduce construction costs as the loads on road pavement varies. In our country, in General Directorate of Highways Department, there is a transfer from AASHTO (American Association of State Highway and Transportation Offıcials) 1972 the model of road pavement design method, to 1986 the model of road pavement design method. The method of AASHTO 1986 is much more realistic and comprehensive than AASHTO 1972 method In AASHTO 1986 method, because of being much in number and complex, the parameters can be taken into consideration with fuzzy logic model. The aim of this study is to provide a solution to AASHTO 1986 flexible pavement calculation method which is modelled with fuzzy logic method in computerized environment. Thus, the established model can enlighten the future studies besides can set up an idea in calculating the dimensions of flexible pavement. Key Words : Flexible Pavement Design, AASHTO, Fuzzy Logic Method.
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2006.
Kaynakça var.
Gelişmişlik ölçütlerinden birisi olarak, Ulaştırma Sistemi göz önüne alınmaktadır. Ülkemizde en geniş yatırım payına sahip olan karayollarında, projelendirme ve uygulama hatalarından dolayı istenilen standartlarda yollar yapılamamaktadır; Bu konuda, yol üstyapılarının projelendirilmesi ve inşası özel bir önem arzetmektedir. Yol üstyapısına gelen yükler değiştikçe, yapım maliyetlerini azaltacak ve performansı olumlu yönde etkileyecek yeni yöntemler geliştirilmiştir. Ülkemizde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nde, AASHTO (American Association of State Highway and Transportation Offıcials- Amerikan Devlet Karayolları Görevlileri Birliği) 1972 yılı yol üstyapıları tasarım metodundan, 1986 yılı yol üstyapıları tasarım metoduna geçiş yapılmaktadır. AASHTO 1986 yılı metodu AASHTO 1972 yılı metodundan daha geniş kapsamlı ve gerçekçidir. AASHTO 1986 yönteminde parametreler çok sayıda ve karmaşık olduğu için bulanık mantıkla ele alınabilir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde kullanılacak olan AASHTO 1986 yılı esnek üstyapı hesap yöntemini bulanık mantık yöntemi ile modelleyerek bilgisayar ortamında çözüm sağlamaktır. Böylece kurulan model ileride yapılacak olan çalışmalara ışık tutabilir ve esnek üstyapıların boyutlandırılmasında hesaplayıcıya fikir verebilir. Anahtar Kelimeler : Esnek Üstyapı Tasarımı, AASHTO, Bulanık Mantık Yöntemi.
Transportation system is taken into consideration as a criterion of development. In Highways in our country, which has the biggest share in investments, no desired roads can be constructed due to the mistakes in projects and in practise. In this respect, projects of road pavement projects and its construction carry great weight. New projects have been developed to affect performance positively and to reduce construction costs as the loads on road pavement varies. In our country, in General Directorate of Highways Department, there is a transfer from AASHTO (American Association of State Highway and Transportation Offıcials) 1972 the model of road pavement design method, to 1986 the model of road pavement design method. The method of AASHTO 1986 is much more realistic and comprehensive than AASHTO 1972 method In AASHTO 1986 method, because of being much in number and complex, the parameters can be taken into consideration with fuzzy logic model. The aim of this study is to provide a solution to AASHTO 1986 flexible pavement calculation method which is modelled with fuzzy logic method in computerized environment. Thus, the established model can enlighten the future studies besides can set up an idea in calculating the dimensions of flexible pavement. Key Words : Flexible Pavement Design, AASHTO, Fuzzy Logic Method.