Kentiçinde artan trafik hacimleri, kavşakların kapasite değerlerine yakın ya da üstünde hizmet vermeye zorlamaktadır. Bu durumda kentiçi kavşaklarda trafik sıkışıklıkları yaşanmaktadır. Trafik sıkışıklıklarını gidermek için bir çözüm yolu kavşakların işletme veriminin artırılmasıdır.Çalışma kapsamında kentiçi izole sinyalizasyonlu kavşaklarda işletme veriminin artırılması için sinyal devre süreleri optimum olarak düzenlenmiştir. Optimum devre süresini hesaplamak için mevcut olarak Webster Yöntemi ve TRANSYT Yazılımı kullanılmıştır. Bu iki yönteme ek olarak çalışma kapsamında Dönen Ufuklar Yaklaşımı ile sinyal devre süresi tasarlayan bir model geliştirilmiş ve mevcut kullanılan yöntemler ile kıyaslanmıştır. Karşılaştırma parametresi olarak toplam kavşak gecikmesi kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Dönen Ufuklar Yaklaşımı, Webster Yöntemi, TRANSYT-14, gecikme, trafik sıkışıklığı, kentiçi izole kavşaklar, sinyalizasyon
Increased traffic volumes at urbans, force the intersections to operate close to capacity value or above it. In this case, urban traffic jams is experienced at intersections. Improving the operating efficiency is one of the solutions to troubleshoot the traffic jam.In this study, in order to increase the operating efficiency at urban isolated signalized intersections, the signal timings are optimized. To calculate the optimum cycle timings, two existing methods is used which are Webster Method and Traffic Network Study Tool (TRANSYT-14). In addition to this two methods, a model according to Rolling Horizon Approach is developed which calculates signal timings and is compared with to existing used methods. The total intersection delay is used as comparison parameter.
Keywords: Rolling Horizon Approach, Webster Method, TRANSYT-14, delay, traffic jam, urban isolated intersection, signalization
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2014.
Kaynakça var.
Kentiçinde artan trafik hacimleri, kavşakların kapasite değerlerine yakın ya da üstünde hizmet vermeye zorlamaktadır. Bu durumda kentiçi kavşaklarda trafik sıkışıklıkları yaşanmaktadır. Trafik sıkışıklıklarını gidermek için bir çözüm yolu kavşakların işletme veriminin artırılmasıdır.Çalışma kapsamında kentiçi izole sinyalizasyonlu kavşaklarda işletme veriminin artırılması için sinyal devre süreleri optimum olarak düzenlenmiştir. Optimum devre süresini hesaplamak için mevcut olarak Webster Yöntemi ve TRANSYT Yazılımı kullanılmıştır. Bu iki yönteme ek olarak çalışma kapsamında Dönen Ufuklar Yaklaşımı ile sinyal devre süresi tasarlayan bir model geliştirilmiş ve mevcut kullanılan yöntemler ile kıyaslanmıştır. Karşılaştırma parametresi olarak toplam kavşak gecikmesi kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Dönen Ufuklar Yaklaşımı, Webster Yöntemi, TRANSYT-14, gecikme, trafik sıkışıklığı, kentiçi izole kavşaklar, sinyalizasyon
Increased traffic volumes at urbans, force the intersections to operate close to capacity value or above it. In this case, urban traffic jams is experienced at intersections. Improving the operating efficiency is one of the solutions to troubleshoot the traffic jam.In this study, in order to increase the operating efficiency at urban isolated signalized intersections, the signal timings are optimized. To calculate the optimum cycle timings, two existing methods is used which are Webster Method and Traffic Network Study Tool (TRANSYT-14). In addition to this two methods, a model according to Rolling Horizon Approach is developed which calculates signal timings and is compared with to existing used methods. The total intersection delay is used as comparison parameter.
Keywords: Rolling Horizon Approach, Webster Method, TRANSYT-14, delay, traffic jam, urban isolated intersection, signalization