DSpace Repository

Sonlu elemanlar analizi (FEA) yöntemi ile yeni nesil lastik zinciri modelleme ve geliştirilmesi = Modeling and developing a new generation tire chain with finite element analysis (FEA) /

Show simple item record

dc.creator Jafarzadyeganeh, Mahyar, 1993- 171113 author
dc.creator Tığdemir, Mesut, 1970- thesis advisor 14186
dc.creator Süleyman Demirel Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı. 9169 issuing body
dc.date 2017.
dc.identifier http://tez.sdu.edu.tr/Tezler/TF03759.pdf
dc.description In cold seasons or cold regions mostly the car accident is a result of the wheel not reaching the road which take its source from braking distance extension. Therefore, due to the traffic regulations, it became compulsory to use winter tires when the air temperature fell below 7° C. for all that, without discriminating between summer and winter tires. It is imperative to keep snow chains on all vehicles. Existing snow chains damage the wheel as well as road surface and at the same time they are difficult to use. The new generation poly lactic acid pallets are superior due to the road closure and practical installation. In this study deformation and stress will be examined when snow pallets designed in two different models are fitted. Keywords: ANSYS®, Wheel, Deformation, Snow chain, Finite element analysis, Tire chain.
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2017.
dc.description Soğuk mevsimlerde veya soğuk bölgelerde meydana gelen trafik kazalarının çoğunluğu lastiklerin yola tutunamaması sonucunda frenleme mesafesinin uzamasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle trafik kuralları gereği hava sıcaklığı 7 °C'nin altına düştüğünde kış lastiği kullanmak zorunlu hale gelmiştir. Bununla birlikte yaz veya kış lastiği ayırt etmeksizin tüm araçlarda kar zinciri bulundurma zorunluluğu vardır. Mevcut kar zincirleri lastiğe ve aynı zamanda yol yüzeyine zarar vermektedir ve aynı zamanda kullanımı zordur. Yeni nesil polilaktik asitten imal edilen paletler yola tutunması ve pratik takılması sebebiyle üstünlük sağlamaktadır. Bu tez çalışmasında farklı iki modelde tasarlanan kar paleti, lastiğe takıldığında meydana gelen deformasyon ve gerilmeler incelenecektir. Anahtar Kelimeler: ANSYS®, lastik, deformasyon, kar paleti, sonlu elemanlar, lastik zinciri.
dc.description In cold seasons or cold regions mostly the car accident is a result of the wheel not reaching the road which take its source from braking distance extension. Therefore, due to the traffic regulations, it became compulsory to use winter tires when the air temperature fell below 7° C. for all that, without discriminating between summer and winter tires. It is imperative to keep snow chains on all vehicles. Existing snow chains damage the wheel as well as road surface and at the same time they are difficult to use. The new generation poly lactic acid pallets are superior due to the road closure and practical installation. In this study deformation and stress will be examined when snow pallets designed in two different models are fitted. Keywords: ANSYS®, Wheel, Deformation, Snow chain, Finite element analysis, Tire chain.
dc.language tur
dc.publisher Isparta : Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,
dc.subject Süleyman Demirel Üniversitesi
dc.title Sonlu elemanlar analizi (FEA) yöntemi ile yeni nesil lastik zinciri modelleme ve geliştirilmesi = Modeling and developing a new generation tire chain with finite element analysis (FEA) /
dc.type text


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account