Dağıtım kanalları, değeri olan mal ve hizmetlerin ilk üretim noktalarına ve sonra üretim noktalarından tüketicilere kadar taşıma sorumluluğunu üstlenen pazardaki kanal üyelerinin, birbirileriyle etkileşimli şekilde faaliyetlerini gerçekleştirdiği bir örgütsel sistem olarak kendini göstermektedir. Dağıtım kanalları içerisinde ev tekstil ürünleri, günlük kurulan halk pazarlarından, iyi bir markanın gerektirebileceği lüks yerlere kadar her yerde tüketicisine sunulabilir. Ev tekstili ürünlerinin kesin çizgilerle biçilen değer kriterleri yoktur. Ev tekstil ürününün değeri, farklı faktörler dahilinde değişebilir. Türk ev tekstil işletmelerinin, dağıtım kanalları konusundaki bilinç düzeyleri ve dağıtım kanallarından ne şekilde yararlandıkları, bu çalışma adına büyük önem arz etmektedir. Çünkü teknolojisi ile dünya üzerinde müşteri tabanlı olarak önde olmak isteyen bir ev tekstil işletmesi, hitap ettiği pazarlarda stratejisine binaen bir dağıtım kanal kompozisyonu oluşturmak zorundadır. Ev tekstil pazarları, konumları itibariyle oldukça farklı karakteristiklere sahip olabilmektedir. Bu yüzden ev tekstil işletmelerinin hedef pazarların işleyiş sistemlerini değerlendirmeleri gerekmektedir. İhracat pazarları birbirine hiç benzemeyen dağıtım kanal sistemlerini barındırmaktadır. Birçok işletmenin girmeyi amaçladığı bazı ülke pazarları, pazara giren birçok işletmeyi farklı ve karmaşık dağıtım kanalları ile karşı karşıya bırakmaktadır. Türk ev tekstil işletmeleri, dağıtım kanallarını, tüm fonksiyonlarıyla etkileşimli bir sistem olarak değerlendirmektedirler. Bunun dışında, Türk ev tekstil işletmeleri dağıtım kanalları çerçevesinde pazar bölümlemesi yapmaktadırlar ve bu kanallarda aracı işletmelere satış yapmayı, tüketicilere satış yapmaya tercih etmektedirler. Bununla birlikte çoğunlukla toptancı işletmelere, sonrasında, perakendeci işletmelere ürünlerini satmakta oldukları ve ev tekstil işletmelerinin dağıtım kanal faaliyetlerinin, genel maliyetlerini oldukça etkilediğinden bahsedilebilir. Anahtar Kelimeler: Dağıtım Kanalı, Ev Tekstili Sektörü, Dağıtım Kanal Dizaynı...
Distribution channels, show up itself as a organizational system in which the channel members, who take the responsibility of carrying goods and services having value form the fırst step of the production to the end users, operates interactively in market. In distribution channels, home textile products are presented to customers in everywhere from publicly öpen marketplace to great shopping malls in which a good brand requires to exist. Home textile products do not have value criterions which can be defined very defmitely. The value of home textile products may vary depending on many different factors. The conciousness level of the Turkish home textile firms on the distribution channels and the way how they make use of these channels, has a great importance for this work. Since a home textile manufacturer fırm which targeting to be ahead with its customer base on the world by means of its technology, has to create a distribution channel complying with its market strategy. Home textile markets can possess highly different characteristics based on their positions. Thus home textile manufacturers have to evaluate the operating system of the target markets. Export markets house different distirbution channels which do not resembles each other. Some of the export markets may cause the exportes firms which aim to enter the market to be faced with different and complicated distribution channels. Home textile firms evaluates the distribution channels as an interactive system with ali of the functions of its own. Besides, Turkish home textile firms segment the market on the distribution channels and they more prefer to seli their products to the dealer than end users in these distribution channels. in addition, it can be said that they seli their products fırst to the wholesalers and later to the retailers and distribution channels activities of home textile firms quite affect to their general expenses. Keywords: Distribution Channel, Home Textile Sector, Design of Distribution Channel.
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2007.
Kaynakça var.
Dağıtım kanalları, değeri olan mal ve hizmetlerin ilk üretim noktalarına ve sonra üretim noktalarından tüketicilere kadar taşıma sorumluluğunu üstlenen pazardaki kanal üyelerinin, birbirileriyle etkileşimli şekilde faaliyetlerini gerçekleştirdiği bir örgütsel sistem olarak kendini göstermektedir. Dağıtım kanalları içerisinde ev tekstil ürünleri, günlük kurulan halk pazarlarından, iyi bir markanın gerektirebileceği lüks yerlere kadar her yerde tüketicisine sunulabilir. Ev tekstili ürünlerinin kesin çizgilerle biçilen değer kriterleri yoktur. Ev tekstil ürününün değeri, farklı faktörler dahilinde değişebilir. Türk ev tekstil işletmelerinin, dağıtım kanalları konusundaki bilinç düzeyleri ve dağıtım kanallarından ne şekilde yararlandıkları, bu çalışma adına büyük önem arz etmektedir. Çünkü teknolojisi ile dünya üzerinde müşteri tabanlı olarak önde olmak isteyen bir ev tekstil işletmesi, hitap ettiği pazarlarda stratejisine binaen bir dağıtım kanal kompozisyonu oluşturmak zorundadır. Ev tekstil pazarları, konumları itibariyle oldukça farklı karakteristiklere sahip olabilmektedir. Bu yüzden ev tekstil işletmelerinin hedef pazarların işleyiş sistemlerini değerlendirmeleri gerekmektedir. İhracat pazarları birbirine hiç benzemeyen dağıtım kanal sistemlerini barındırmaktadır. Birçok işletmenin girmeyi amaçladığı bazı ülke pazarları, pazara giren birçok işletmeyi farklı ve karmaşık dağıtım kanalları ile karşı karşıya bırakmaktadır. Türk ev tekstil işletmeleri, dağıtım kanallarını, tüm fonksiyonlarıyla etkileşimli bir sistem olarak değerlendirmektedirler. Bunun dışında, Türk ev tekstil işletmeleri dağıtım kanalları çerçevesinde pazar bölümlemesi yapmaktadırlar ve bu kanallarda aracı işletmelere satış yapmayı, tüketicilere satış yapmaya tercih etmektedirler. Bununla birlikte çoğunlukla toptancı işletmelere, sonrasında, perakendeci işletmelere ürünlerini satmakta oldukları ve ev tekstil işletmelerinin dağıtım kanal faaliyetlerinin, genel maliyetlerini oldukça etkilediğinden bahsedilebilir. Anahtar Kelimeler: Dağıtım Kanalı, Ev Tekstili Sektörü, Dağıtım Kanal Dizaynı...
Distribution channels, show up itself as a organizational system in which the channel members, who take the responsibility of carrying goods and services having value form the fırst step of the production to the end users, operates interactively in market. In distribution channels, home textile products are presented to customers in everywhere from publicly öpen marketplace to great shopping malls in which a good brand requires to exist. Home textile products do not have value criterions which can be defined very defmitely. The value of home textile products may vary depending on many different factors. The conciousness level of the Turkish home textile firms on the distribution channels and the way how they make use of these channels, has a great importance for this work. Since a home textile manufacturer fırm which targeting to be ahead with its customer base on the world by means of its technology, has to create a distribution channel complying with its market strategy. Home textile markets can possess highly different characteristics based on their positions. Thus home textile manufacturers have to evaluate the operating system of the target markets. Export markets house different distirbution channels which do not resembles each other. Some of the export markets may cause the exportes firms which aim to enter the market to be faced with different and complicated distribution channels. Home textile firms evaluates the distribution channels as an interactive system with ali of the functions of its own. Besides, Turkish home textile firms segment the market on the distribution channels and they more prefer to seli their products to the dealer than end users in these distribution channels. in addition, it can be said that they seli their products fırst to the wholesalers and later to the retailers and distribution channels activities of home textile firms quite affect to their general expenses. Keywords: Distribution Channel, Home Textile Sector, Design of Distribution Channel.