Kur'an'ın mesajını anlamak ve ona uygun bir hayat yaşamak isteyen Müslümanlar, Hz. Peygamber'den günümüze kadar her dönemde Kur'an öğretimine büyük önem vermişler ve bu iş için çeşitli kurumlar geliştirmişlerdir. Hiç kesintiye uğramadan günümüze kadar devam eden Kur'an ve dini bilgiler öğretim işini, bugün ülkemizde kurumsal olarak Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Kur'an Kursları ve Yaz Kur'an Kursları aracılığı ile yerine getirmektedir. Diyanet İşleri Başkanlığı, 2005 yılından itibaren yaygın din eğitimindeki yeni gelişmeler ve çağdaş eğitimin verilerini dikkate alarak, Yaz Kur'an Kurslarında çerçeve-esnek program anlayışı ile kur sistemine dayalı, yeni bir öğretim programı uygulamasına başlamıştır. Denizli ili örnekleminde yapılan bu çalışmada; yeni öğretim programının özellikleri, öğretim programının uygulayıcıları olan Yaz Kur'an Kursu öğreticileri tarafından programın amaç, muhteva ve etkinlik olarak nasıl algılandığı, beklentileri karşılama durumu ve uygulamadaki problemler araştırılmıştır. Çalışmanın program geliştirme faaliyetlerine, kurslardaki öğretim faaliyetlerine ve Diyanet İşleri Başkanlığının ilgili birimlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Kur'an Öğretimi, Yaz Kur'an Kursları, Öğretim Programı.
Muslims, who want to understand Kur'an's messages and want to live according to it, have given really big importance to education of Kur'an and developed some associations since prophet Mohammed. Today, Department of Religious Affairs, Kur'an Courses and Summer Kur'an Courses execute the education of Kur'an and Religious Acquirements. Department of Religious Affairs gave importance to new developments of religion education and coeval education data so it has started to put in practice a new education programme which is propped up to outline-flexible and court system since 2005. In this study -which is done with Denizli city sampling- characteristics of new education programme, how the teachers of Summer Kur'an Courses understand aims contents and activities, stuation of meeting expectations and problems of executing were searched. This study is thoughed to supplement to programme developing activities, to education activities in courses and Department of Religious Affairs.
Keywords: Religion Education, Education of Kur'an, Summer Kur'an Courses, Education Programme.
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2009.
Kaynakça var.
Kur'an'ın mesajını anlamak ve ona uygun bir hayat yaşamak isteyen Müslümanlar, Hz. Peygamber'den günümüze kadar her dönemde Kur'an öğretimine büyük önem vermişler ve bu iş için çeşitli kurumlar geliştirmişlerdir. Hiç kesintiye uğramadan günümüze kadar devam eden Kur'an ve dini bilgiler öğretim işini, bugün ülkemizde kurumsal olarak Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Kur'an Kursları ve Yaz Kur'an Kursları aracılığı ile yerine getirmektedir. Diyanet İşleri Başkanlığı, 2005 yılından itibaren yaygın din eğitimindeki yeni gelişmeler ve çağdaş eğitimin verilerini dikkate alarak, Yaz Kur'an Kurslarında çerçeve-esnek program anlayışı ile kur sistemine dayalı, yeni bir öğretim programı uygulamasına başlamıştır. Denizli ili örnekleminde yapılan bu çalışmada; yeni öğretim programının özellikleri, öğretim programının uygulayıcıları olan Yaz Kur'an Kursu öğreticileri tarafından programın amaç, muhteva ve etkinlik olarak nasıl algılandığı, beklentileri karşılama durumu ve uygulamadaki problemler araştırılmıştır. Çalışmanın program geliştirme faaliyetlerine, kurslardaki öğretim faaliyetlerine ve Diyanet İşleri Başkanlığının ilgili birimlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Kur'an Öğretimi, Yaz Kur'an Kursları, Öğretim Programı.
Muslims, who want to understand Kur'an's messages and want to live according to it, have given really big importance to education of Kur'an and developed some associations since prophet Mohammed. Today, Department of Religious Affairs, Kur'an Courses and Summer Kur'an Courses execute the education of Kur'an and Religious Acquirements. Department of Religious Affairs gave importance to new developments of religion education and coeval education data so it has started to put in practice a new education programme which is propped up to outline-flexible and court system since 2005. In this study -which is done with Denizli city sampling- characteristics of new education programme, how the teachers of Summer Kur'an Courses understand aims contents and activities, stuation of meeting expectations and problems of executing were searched. This study is thoughed to supplement to programme developing activities, to education activities in courses and Department of Religious Affairs.
Keywords: Religion Education, Education of Kur'an, Summer Kur'an Courses, Education Programme.