Gelişen teknolojiyle birlikte müşterilerin beklentileri artmakta ve bu beklentileri karşılamak için de işletmeler farklı pazarlama stratejilerine yönelmektedirler. Bu pazarlama stratejileri işletmelerin ayakta kalabilmeleri; yani yok olmamaları açısından hayati önem arz etmektedir. İşletmeler, müşteri beklentileri paralelinde pazarlama stratejileri oluştururlar. İşte bu çalışmada Telekomünikasyon sektöründe müşteri beklentileri ve işletmelerin bu beklentilere karşı üretmiş oldukları pazarlama stratejileri anlatılmıştır. Bu konuda yapılan araştırma, sabit telekomünikasyon sektörünün tekel kuruluşu olan TürkTelekom A.Ş personelinin mobil ve sabit hatlardan beklentileri ve telekomünikasyon işletmelerinin pazarlama stratejilerini yorumlamışlardır. Bu araştırma sonucunda sabit telekomünikasyon sektörünün tekel kuruluşu olan Türk Telekom A.Ş personeli %75 oranla mobil hatları, sabit hatlara göre daha vazgeçilmez olarak görmektedir. Türk Telekom A.Ş personeli telekomünikasyon işletmelerinin pazarlama stratejileri arasında pek fark görmemektedir.
Anahtar Kelimeler: Sabit Hat, Mobil Hat, Telekomünikasyon, Tekel, Rekabet ve Rekabetçi Üstünlük, Pazarlama ve Pazarlama Stratejileri, Müşteri Beklentileri.
As technology improves, customer desires grow bigger and companies use different marketing strategies.these marketing strategies are vital for companies to not to dissapear. Companies form marketing strategies parallel to the customer desires.In this research, customer desires in telecommunication sector and the marketing strategies that companies form for these desires are explained. In this study, expectations of the employers of Turk Telekom, which is the monopole of Turkey.s fixed-line sector, from the fixed and mobile lines and marketing strategies of telecomunication companies are expalined. At the end of this study it.s seen that %75 of Turk Telekom's employees think that mobile-lines are more than indispensable fixed-lines. These employees don.t see much difference between the marketing strategies of telecommunication companies.
Keywords: Fixed-line, mobile-line, telecommunication, monopole, rivalry, marketing and marketing strategies, Customer desires.
Tez (Tezsiz Yüksek Lisans)- Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2011.
Kaynakça var.
Gelişen teknolojiyle birlikte müşterilerin beklentileri artmakta ve bu beklentileri karşılamak için de işletmeler farklı pazarlama stratejilerine yönelmektedirler. Bu pazarlama stratejileri işletmelerin ayakta kalabilmeleri; yani yok olmamaları açısından hayati önem arz etmektedir. İşletmeler, müşteri beklentileri paralelinde pazarlama stratejileri oluştururlar. İşte bu çalışmada Telekomünikasyon sektöründe müşteri beklentileri ve işletmelerin bu beklentilere karşı üretmiş oldukları pazarlama stratejileri anlatılmıştır. Bu konuda yapılan araştırma, sabit telekomünikasyon sektörünün tekel kuruluşu olan TürkTelekom A.Ş personelinin mobil ve sabit hatlardan beklentileri ve telekomünikasyon işletmelerinin pazarlama stratejilerini yorumlamışlardır. Bu araştırma sonucunda sabit telekomünikasyon sektörünün tekel kuruluşu olan Türk Telekom A.Ş personeli %75 oranla mobil hatları, sabit hatlara göre daha vazgeçilmez olarak görmektedir. Türk Telekom A.Ş personeli telekomünikasyon işletmelerinin pazarlama stratejileri arasında pek fark görmemektedir.
Anahtar Kelimeler: Sabit Hat, Mobil Hat, Telekomünikasyon, Tekel, Rekabet ve Rekabetçi Üstünlük, Pazarlama ve Pazarlama Stratejileri, Müşteri Beklentileri.
As technology improves, customer desires grow bigger and companies use different marketing strategies.these marketing strategies are vital for companies to not to dissapear. Companies form marketing strategies parallel to the customer desires.In this research, customer desires in telecommunication sector and the marketing strategies that companies form for these desires are explained. In this study, expectations of the employers of Turk Telekom, which is the monopole of Turkey.s fixed-line sector, from the fixed and mobile lines and marketing strategies of telecomunication companies are expalined. At the end of this study it.s seen that %75 of Turk Telekom's employees think that mobile-lines are more than indispensable fixed-lines. These employees don.t see much difference between the marketing strategies of telecommunication companies.
Keywords: Fixed-line, mobile-line, telecommunication, monopole, rivalry, marketing and marketing strategies, Customer desires.