Kitle üretiminin artması, toplumsal değerlerin maddileşmesi ve tüketim kültürünün giderek yayılması ile günümüzde gündelik hayat tüketim etrafında oluşmaya başlamıştır. Geçmişte çoğu şirket tüketici güdü ve davranışlarına ilgi duymazdı. Şirketler, tüketicilerin neyi neden yaptıklarından çok, satış rakamlarına odaklanırlardı. Günümüzde ise pazarlama yöneticileri, pazarlama stratejilerinde başarılı olabilmek için tüketiciyi anlamak gerektiğinin farkına vardılar. Çalışma genel olarak, teorik ve ampirik olarak iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümde; tüketici davranışları kavramı, özellikleri, unsurları ve yapısı, tüketici davranış modelleri ve tüketici davranışını etkileyen faktörler ele alınmıştır. Uygulama bölümünde ise; tüketici davranışlarını etkileyen faktörler araştırılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi seçilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Tüketim, Tüketici Davranışları.
Nowadays; the daily life started to be formed around consumption by increase of mass production, become materialistic of social values and gradually spread of consumption culture. In the past, many business firms were not overly concerned with consumer motives and actions. They focused more on sales results with little concern for why consumers did why they did. Today, however, business managers are more likely to realize that they must gain an understanding of consumers if their marketing strategies are to be successful. The study, in generally, consists two parts as empirical and therotecial. Therotecial parts include; the concept of consumer behavior, features, elements and structure, the models of consumer behavior, the factors that accect consumer behaviors. In empricial part of study; the factors that affect consumer behaviors are studied. Questionnaire is selected as data collection method. Data analyzed in SPSS program.
Keywords: Consumption, Consumer Behaviors.
Tez (Tezsiz Yüksek Lisans)- Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2011.
Kaynakça var.
Kitle üretiminin artması, toplumsal değerlerin maddileşmesi ve tüketim kültürünün giderek yayılması ile günümüzde gündelik hayat tüketim etrafında oluşmaya başlamıştır. Geçmişte çoğu şirket tüketici güdü ve davranışlarına ilgi duymazdı. Şirketler, tüketicilerin neyi neden yaptıklarından çok, satış rakamlarına odaklanırlardı. Günümüzde ise pazarlama yöneticileri, pazarlama stratejilerinde başarılı olabilmek için tüketiciyi anlamak gerektiğinin farkına vardılar. Çalışma genel olarak, teorik ve ampirik olarak iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümde; tüketici davranışları kavramı, özellikleri, unsurları ve yapısı, tüketici davranış modelleri ve tüketici davranışını etkileyen faktörler ele alınmıştır. Uygulama bölümünde ise; tüketici davranışlarını etkileyen faktörler araştırılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi seçilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Tüketim, Tüketici Davranışları.
Nowadays; the daily life started to be formed around consumption by increase of mass production, become materialistic of social values and gradually spread of consumption culture. In the past, many business firms were not overly concerned with consumer motives and actions. They focused more on sales results with little concern for why consumers did why they did. Today, however, business managers are more likely to realize that they must gain an understanding of consumers if their marketing strategies are to be successful. The study, in generally, consists two parts as empirical and therotecial. Therotecial parts include; the concept of consumer behavior, features, elements and structure, the models of consumer behavior, the factors that accect consumer behaviors. In empricial part of study; the factors that affect consumer behaviors are studied. Questionnaire is selected as data collection method. Data analyzed in SPSS program.
Keywords: Consumption, Consumer Behaviors.