Din eğitimi, insanın yaratılıştan getirdiği dini duygu ve yetenekleri yönlendirmek suretiyle ve genel eğitim kurallarını uygulayarak, bireye dini bilgiler kazandırmak ve kazandıklarıyla istenilen davranışların ortaya çıkmasına katkıda bulunmak için yapılan etkinliklerdir. Bu etkinlikler ilk olarak ailede başlamaktadır. Örgün ve yaygın din eğitiminde etkinliklerin doğru planlanabilmesi ve uygulanabilmesi için çocuk üzerinde önemli rolü olan ailenin bilgi ve görüşlerine başvurulması gerekmektedir. Bu düşünceden hareketle velilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini önemseme ve memnuniyet düzeylerini araştırma konusu olarak belirledik.Bu araştırma, öğrenci velilerinin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini önemseme ve memnuniyet düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Daha geniş bir ifade ile velilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisini önemseme düzeyleri ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden memnuniyetlerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi hedeflemektedir.Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın problemi, amacı ve önemi, sınırlılıkları ve araştırmada kullanılan yöntem hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde kuramsal temellendirme, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırmada elde edilen bulgular ve yorumları incelenmiştir.Son bölümünde ise, sonuçlar ve öneriler verilmiştir.Araştırma sonunda velilerin çoğunluğunun, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğrenme alanlarını “son derece önemli” olarak nitelendirdikleri ve memnuniyetlerini de “çok memnunum” şeklinde ifade ettikleri gözlemlenmiştir. Veliler Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin içeriği ve dersin işlenişini yeterli bulmaktadırlar.Bu konuda daha ayrıntılı ve geneli tanımaya imkan sağlayan sonuçların elde edilebilmesi için araştırmanın Türkiye genelinde yaygınlaştırılması ve velilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi hakkında daha geniş bilgilendirilmesi gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi, Öğretim Programı, Veli, Memnuniyet, Önemseme
Religion education is the activities done to give him/her religious knowledge and to contribute to the coming out of the behaviours that earned with the requested education by steering through the religious feelings and the ability which is in the creation of man, and applying the rules of general education. These activities startin the family first. With the act of this idea, We determined “the student's and parents’ expectations and fulfillment level from Primary Religious Culture and Ethics Lesson” as a research base.This research intends to identify the student's and parents’ expectations and fulfillment level from Primary Religious Culture and Ethics Lesson”. In a broader sense, it intends to ascertain and assess “parents’ careness level from Primary Religious Culture and Ethics Lesson and their expectations from Religious Culture and Ethics Lesson”.Research consists of 4 parts. In the first part it is informed that the problem of the research, its purpose and importance, its boundednesses and the method used in the research.in the second part, it is tried to handle out the theoretical justification, historical development of Religious Culture and Ethics Lesson. in the third part the comments and finding, that obtained from the research,is abstracted. In the final part, results and suggestions are given.At the end of the research it is observed that the majority of parents expressed their about the teaching areas of Primary Religion and Ethics Lesson are generally as “extremely important”, and their satisfaction as “I am very pleased”. In addition, the parents expressed their knowledge about the content and instruction of Religion and Ethics Lesson as sufficient.There should be done lots of researches around Turkey to obtain the results providing more detailed and wide recognition in this subject and the parents should be informed about the Religion and Ethics Lesson.
Keywords: Religion Education, Religion and Ethics Lesson, Teaching Program, Parent, Satisfaction, Caring.
Tez (Yüksek Lisans)- Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2013.
Kaynakça var.
Din eğitimi, insanın yaratılıştan getirdiği dini duygu ve yetenekleri yönlendirmek suretiyle ve genel eğitim kurallarını uygulayarak, bireye dini bilgiler kazandırmak ve kazandıklarıyla istenilen davranışların ortaya çıkmasına katkıda bulunmak için yapılan etkinliklerdir. Bu etkinlikler ilk olarak ailede başlamaktadır. Örgün ve yaygın din eğitiminde etkinliklerin doğru planlanabilmesi ve uygulanabilmesi için çocuk üzerinde önemli rolü olan ailenin bilgi ve görüşlerine başvurulması gerekmektedir. Bu düşünceden hareketle velilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini önemseme ve memnuniyet düzeylerini araştırma konusu olarak belirledik.Bu araştırma, öğrenci velilerinin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini önemseme ve memnuniyet düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Daha geniş bir ifade ile velilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisini önemseme düzeyleri ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden memnuniyetlerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi hedeflemektedir.Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın problemi, amacı ve önemi, sınırlılıkları ve araştırmada kullanılan yöntem hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde kuramsal temellendirme, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırmada elde edilen bulgular ve yorumları incelenmiştir.Son bölümünde ise, sonuçlar ve öneriler verilmiştir.Araştırma sonunda velilerin çoğunluğunun, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğrenme alanlarını “son derece önemli” olarak nitelendirdikleri ve memnuniyetlerini de “çok memnunum” şeklinde ifade ettikleri gözlemlenmiştir. Veliler Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin içeriği ve dersin işlenişini yeterli bulmaktadırlar.Bu konuda daha ayrıntılı ve geneli tanımaya imkan sağlayan sonuçların elde edilebilmesi için araştırmanın Türkiye genelinde yaygınlaştırılması ve velilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi hakkında daha geniş bilgilendirilmesi gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi, Öğretim Programı, Veli, Memnuniyet, Önemseme
Religion education is the activities done to give him/her religious knowledge and to contribute to the coming out of the behaviours that earned with the requested education by steering through the religious feelings and the ability which is in the creation of man, and applying the rules of general education. These activities startin the family first. With the act of this idea, We determined “the student's and parents’ expectations and fulfillment level from Primary Religious Culture and Ethics Lesson” as a research base.This research intends to identify the student's and parents’ expectations and fulfillment level from Primary Religious Culture and Ethics Lesson”. In a broader sense, it intends to ascertain and assess “parents’ careness level from Primary Religious Culture and Ethics Lesson and their expectations from Religious Culture and Ethics Lesson”.Research consists of 4 parts. In the first part it is informed that the problem of the research, its purpose and importance, its boundednesses and the method used in the research.in the second part, it is tried to handle out the theoretical justification, historical development of Religious Culture and Ethics Lesson. in the third part the comments and finding, that obtained from the research,is abstracted. In the final part, results and suggestions are given.At the end of the research it is observed that the majority of parents expressed their about the teaching areas of Primary Religion and Ethics Lesson are generally as “extremely important”, and their satisfaction as “I am very pleased”. In addition, the parents expressed their knowledge about the content and instruction of Religion and Ethics Lesson as sufficient.There should be done lots of researches around Turkey to obtain the results providing more detailed and wide recognition in this subject and the parents should be informed about the Religion and Ethics Lesson.
Keywords: Religion Education, Religion and Ethics Lesson, Teaching Program, Parent, Satisfaction, Caring.