Bireylerin elde etmek istediği en önemli yeteneklerden biri, parayla başa çıkabilme, parayı kullanabilme yeteneğidir. İnsanların gelişen ve değişen günümüz sosyoekonomik koşullarında, kullanılabilir finansal ürün/ hizmetlerin artan çeşitliliği ve karmaşıklığı ile baş edebilmek ve hayatta kalabilmek için finansal okuryazarlık becerilerini geliştirmeleri gerekli hale gelmiştir. Finansal okuryazarlık becerilerine sahip olmak hem finansal problemleri önceden öngörüp çözebilmek hem de refah içinde bir hayat sürdürebilmek açısından önemlidir. Bu çalışma Süleyman Demirel Üniversitesi akademik personeli üzerine yapılmıştır. 325 kişiden oluşan örnekleme anket çalışması uygulanmış. Bunun sonucunda akademik personelin finansal bilgi, finansal davranış ve finansal tutum sorularına vermiş oldukları cevaplarla finansal okuryazarlıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Akademik personelin finansal okuryazarlık ve para yönetimi konularında bilgileri, davranışları ve tutumları sınanmıştır. Buna göre akademik personelin finansal okuryazar bireyler olduğu ancak finansal eğitime ihtiyaçları olduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: finansal okuryazarlık, finansal farkındalık, finansal yeterlilik, finansal eğitim, kişisel finans
One of the most important skills that individuals want to achieve is to cope with the money and the ability to use the money. In today's evolving and changing socio-economic conditions, improving the financial literacy skills has become necessary to survive and cope with the available financial products and services’s increasing diversity and complexity. Having financial literacy skills is important becouse of predicting and solve financial problems and also having prosperous life. This study was applied on Süleyman Demirel University Academic Staff. The sample of 325 people has been applied to the survey. The results of this study tries to determined the academic staffs’ financial literacy skills level with the help of answers that have given which about financial information, financial behavior and financial attitude. The academic staff’s financial literacy and money management knowledge, behaviour and attitudes have been tested. Accordingly, emerged that the academic staff is financial literate individuals but they need more financial education.
Keywords: financial literacy, financial awareness, financial capability, financial education, personal finance
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2014.
Kaynakça var.
Bireylerin elde etmek istediği en önemli yeteneklerden biri, parayla başa çıkabilme, parayı kullanabilme yeteneğidir. İnsanların gelişen ve değişen günümüz sosyoekonomik koşullarında, kullanılabilir finansal ürün/ hizmetlerin artan çeşitliliği ve karmaşıklığı ile baş edebilmek ve hayatta kalabilmek için finansal okuryazarlık becerilerini geliştirmeleri gerekli hale gelmiştir. Finansal okuryazarlık becerilerine sahip olmak hem finansal problemleri önceden öngörüp çözebilmek hem de refah içinde bir hayat sürdürebilmek açısından önemlidir. Bu çalışma Süleyman Demirel Üniversitesi akademik personeli üzerine yapılmıştır. 325 kişiden oluşan örnekleme anket çalışması uygulanmış. Bunun sonucunda akademik personelin finansal bilgi, finansal davranış ve finansal tutum sorularına vermiş oldukları cevaplarla finansal okuryazarlıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Akademik personelin finansal okuryazarlık ve para yönetimi konularında bilgileri, davranışları ve tutumları sınanmıştır. Buna göre akademik personelin finansal okuryazar bireyler olduğu ancak finansal eğitime ihtiyaçları olduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: finansal okuryazarlık, finansal farkındalık, finansal yeterlilik, finansal eğitim, kişisel finans
One of the most important skills that individuals want to achieve is to cope with the money and the ability to use the money. In today's evolving and changing socio-economic conditions, improving the financial literacy skills has become necessary to survive and cope with the available financial products and services’s increasing diversity and complexity. Having financial literacy skills is important becouse of predicting and solve financial problems and also having prosperous life. This study was applied on Süleyman Demirel University Academic Staff. The sample of 325 people has been applied to the survey. The results of this study tries to determined the academic staffs’ financial literacy skills level with the help of answers that have given which about financial information, financial behavior and financial attitude. The academic staff’s financial literacy and money management knowledge, behaviour and attitudes have been tested. Accordingly, emerged that the academic staff is financial literate individuals but they need more financial education.
Keywords: financial literacy, financial awareness, financial capability, financial education, personal finance