Psikolojik ihtiyaçlar, yaşam doyumu ve spora özgü motivasyon tüketim toplumunda önemli bir rol üstlenmiştir. Bunun en temel nedeni tüketicilerin çevresel koşullardan daha çok etkilenir bir yapıya bürünmesinden kaynaklanmaktadır. Bu faktörler tüketicilerin satın alma davranışına da etki etmektedir. Bu araştırmada bu kapsamda psikolojik ihtiyaçların, yaşam doyumunun ve spora özgü motivasyonun satın alma davranışlarına etkisinin test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma amacını gerçekleştirebilmeye yönelik taekwondo hakemlerinden bir örneklem belirlenmiştir. Taekwondo hakemleriyle yüzyüze gerçekleştirilen anket sonucunda 170 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Elde edilen veri seti istatistiki yöntemlerle test edilmiştir. Verilerin normal dağılıma uyması nedeniyle parametrik testler uygulanmıştır. Yapılan regresyon analizi ile araştırma amacına bağlı oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Araştırma sonucunda spora özgü motivasyonun satın alma davranışına etkisi anlamlı sonuç vermiştir. Psikolojik ihtiyaçların ve yaşam doyumunun satın alma davranışına etkisi istatistiki açıdan anlamlı sonuç vermemiştir.
Anahtar Kelimeler: Psikolojik ihtiyaçlar, yaşam doyumu, spora özgü motivasyon, internetten satın alma davranışı, taekwondo hakemleri.
Psychological needs, has played an important role in life satisfaction and motivation sport specific consumer society. This is the main reason why consumers are more affected by environmental conditions, it is due to take on a structure. These factors have an impact on the purchasing behavior of consumers. In this study, the psychological need in this context, the motivation of specific life satisfaction, buying behavior and the effect of sport is intended to be tested. taekwondo referees for the purpose of the study was determined to be able to perform a sample. 170 usable responses were obtained in a survey carried out face to face with the referee taekwondo. The resulting data sets were tested using statistical methods. parametric tests are imposed to comply with the normal distribution of data. Depending on the purpose of research hypotheses generated by the regression analysis tested. The results of motivation in sport-specific effect on the buying behavior yielded significant results. Impact on the buying behavior of the psychological needs and life satisfaction were not statistically significant results.
Keywords: psychological needs, life satisfaction, sport-specific motivation,internet purchase behavior, taekwondo referees
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2016.
Kaynakça var.
Psikolojik ihtiyaçlar, yaşam doyumu ve spora özgü motivasyon tüketim toplumunda önemli bir rol üstlenmiştir. Bunun en temel nedeni tüketicilerin çevresel koşullardan daha çok etkilenir bir yapıya bürünmesinden kaynaklanmaktadır. Bu faktörler tüketicilerin satın alma davranışına da etki etmektedir. Bu araştırmada bu kapsamda psikolojik ihtiyaçların, yaşam doyumunun ve spora özgü motivasyonun satın alma davranışlarına etkisinin test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma amacını gerçekleştirebilmeye yönelik taekwondo hakemlerinden bir örneklem belirlenmiştir. Taekwondo hakemleriyle yüzyüze gerçekleştirilen anket sonucunda 170 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Elde edilen veri seti istatistiki yöntemlerle test edilmiştir. Verilerin normal dağılıma uyması nedeniyle parametrik testler uygulanmıştır. Yapılan regresyon analizi ile araştırma amacına bağlı oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Araştırma sonucunda spora özgü motivasyonun satın alma davranışına etkisi anlamlı sonuç vermiştir. Psikolojik ihtiyaçların ve yaşam doyumunun satın alma davranışına etkisi istatistiki açıdan anlamlı sonuç vermemiştir.
Anahtar Kelimeler: Psikolojik ihtiyaçlar, yaşam doyumu, spora özgü motivasyon, internetten satın alma davranışı, taekwondo hakemleri.
Psychological needs, has played an important role in life satisfaction and motivation sport specific consumer society. This is the main reason why consumers are more affected by environmental conditions, it is due to take on a structure. These factors have an impact on the purchasing behavior of consumers. In this study, the psychological need in this context, the motivation of specific life satisfaction, buying behavior and the effect of sport is intended to be tested. taekwondo referees for the purpose of the study was determined to be able to perform a sample. 170 usable responses were obtained in a survey carried out face to face with the referee taekwondo. The resulting data sets were tested using statistical methods. parametric tests are imposed to comply with the normal distribution of data. Depending on the purpose of research hypotheses generated by the regression analysis tested. The results of motivation in sport-specific effect on the buying behavior yielded significant results. Impact on the buying behavior of the psychological needs and life satisfaction were not statistically significant results.
Keywords: psychological needs, life satisfaction, sport-specific motivation,internet purchase behavior, taekwondo referees