Bu araştırmada, bireylerin kariyer uyum yeteneklerinin tespit edilmesi amacının güdülmesi nedeniyle, odağa Y jenerasyonunun konması uygun görülmüştür. Araştırma Selçuk Üniversitesinde okuyan Fen-Edebiyat, Sağlık Bilimleri, Mühendislik ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 1084 Y jenerasyonunu kapsamaktadır. Y jenerasyonu öğrencilerinin kariyer uyum yetenekleri, farkındalık, kontrol, merak ve güven alt boyutları ile Savickas tarafından geliştirilen, Kanten tarafından Türkçe'ye uyarlanan ölçek ile sınanmış ve sonuçlar Y jenerasyonunun özellikleri paralelinde yorumlanmıştır. Öğrencilerin üniversitede mesleki anlamda gelişimlerini sağlayacak sertifikalı eğitim programlarına katılmalarının farkındalık boyutunda, teknik gezilere katılmanın kontrol boyutunda, sanatsal etkinliklerin merak boyutunda, üniversite bünyesinde faaliyet gösteren öğrenci topluluklarına faal bir şekilde üye olmalarının farkındalık boyutunda anlamlı fark oluşturduğu söylenebilir. Araştırmada, Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin etkinliğe katılma ve/veya katılma sayısı ile kariyer uyum yeteneklerinde anlamlı fark oluşturan konferans seminer, başarılı iş adamı/girişimcilerin konuşmaları, staj uygulaması, sanatsal ve teknik gezi etkinliklerinin devamlılığının sağlanması, Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin etkinliğe katılma ve/veya katılma sayısı ile kariyer uyum yeteneklerinde anlamlı fark yaratan sanatsal etkinliklerinin devamlılığının sağlanması, İ.İ.B.F. öğrencilerinin etkinliğe katılma ve/veya katılma sayısı ile kariyer uyum yeteneklerinde anlamlı fark oluşturan sportif etkinliklerinin devamlılığının sağlanması ve son olarak Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin etkinliğe katılma ve/veya katılma sayısı ile kariyer uyum yeteneklerinde anlamlı fark yaratan staj uygulamaları, sanatsal etkinlikler, öğrenci toplulukları, Erasmus/Work&Travel etkinliklerinin devamlılığının sağlanması önerilmektedir.
In this study, it was deemed suitable to focuse on Y generation because of intending to determine the career adaptation capabilities of the individuals. The research covers 1084 Generation Y, which is composed of 1st and 4th year students in Science and Literature, Health Sciences, Engineering and Faculty of Economics and Administrative Sciences studying at Selçuk University. Y generation students were tested with the scale adapted to Turkish by Kanten developed by Savickas with the subscales of career adaptation, awareness, control, curiosity and confidence and the results were interpreted in parallel with the characteristics of Generation Y. It can be said that participation of active participants in technical education is a significant difference in the level of awareness of participating in the certified educational programs that will lead the students to develop their vocational sense in college, in the control dimension of participation in technical trips, and in the curiosity of artistic activities. In the research, it is suggested to provide permanence of artistic and technic trips, internship practice, successful businessmen/entrepreneur conferences, workshops which make a significant difference in the number of participation and / or participation in the activity and career adaptation ability of Engineering Faculty students, artistic activities which make a meaningful difference in the ability of the Faculty of Literature to participate in and / or participate in the event and their career adaptation ability, sportive activities which make a significant difference in the ability of the İ.İ.B.F students to participate and / or participate in the event and their career adaptation ability and finally internship practices, artistic activities, community of scholars, Erasmus/Work&Travel activities which make a significant difference in the ability of the students of Faculty of Health Sciences to participate and / or participate in the activity and their career adaptation ability.
Tez (Doktora) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2017.
Kaynakça var.
Bu araştırmada, bireylerin kariyer uyum yeteneklerinin tespit edilmesi amacının güdülmesi nedeniyle, odağa Y jenerasyonunun konması uygun görülmüştür. Araştırma Selçuk Üniversitesinde okuyan Fen-Edebiyat, Sağlık Bilimleri, Mühendislik ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 1. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 1084 Y jenerasyonunu kapsamaktadır. Y jenerasyonu öğrencilerinin kariyer uyum yetenekleri, farkındalık, kontrol, merak ve güven alt boyutları ile Savickas tarafından geliştirilen, Kanten tarafından Türkçe'ye uyarlanan ölçek ile sınanmış ve sonuçlar Y jenerasyonunun özellikleri paralelinde yorumlanmıştır. Öğrencilerin üniversitede mesleki anlamda gelişimlerini sağlayacak sertifikalı eğitim programlarına katılmalarının farkındalık boyutunda, teknik gezilere katılmanın kontrol boyutunda, sanatsal etkinliklerin merak boyutunda, üniversite bünyesinde faaliyet gösteren öğrenci topluluklarına faal bir şekilde üye olmalarının farkındalık boyutunda anlamlı fark oluşturduğu söylenebilir. Araştırmada, Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin etkinliğe katılma ve/veya katılma sayısı ile kariyer uyum yeteneklerinde anlamlı fark oluşturan konferans seminer, başarılı iş adamı/girişimcilerin konuşmaları, staj uygulaması, sanatsal ve teknik gezi etkinliklerinin devamlılığının sağlanması, Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin etkinliğe katılma ve/veya katılma sayısı ile kariyer uyum yeteneklerinde anlamlı fark yaratan sanatsal etkinliklerinin devamlılığının sağlanması, İ.İ.B.F. öğrencilerinin etkinliğe katılma ve/veya katılma sayısı ile kariyer uyum yeteneklerinde anlamlı fark oluşturan sportif etkinliklerinin devamlılığının sağlanması ve son olarak Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin etkinliğe katılma ve/veya katılma sayısı ile kariyer uyum yeteneklerinde anlamlı fark yaratan staj uygulamaları, sanatsal etkinlikler, öğrenci toplulukları, Erasmus/Work&Travel etkinliklerinin devamlılığının sağlanması önerilmektedir.
In this study, it was deemed suitable to focuse on Y generation because of intending to determine the career adaptation capabilities of the individuals. The research covers 1084 Generation Y, which is composed of 1st and 4th year students in Science and Literature, Health Sciences, Engineering and Faculty of Economics and Administrative Sciences studying at Selçuk University. Y generation students were tested with the scale adapted to Turkish by Kanten developed by Savickas with the subscales of career adaptation, awareness, control, curiosity and confidence and the results were interpreted in parallel with the characteristics of Generation Y. It can be said that participation of active participants in technical education is a significant difference in the level of awareness of participating in the certified educational programs that will lead the students to develop their vocational sense in college, in the control dimension of participation in technical trips, and in the curiosity of artistic activities. In the research, it is suggested to provide permanence of artistic and technic trips, internship practice, successful businessmen/entrepreneur conferences, workshops which make a significant difference in the number of participation and / or participation in the activity and career adaptation ability of Engineering Faculty students, artistic activities which make a meaningful difference in the ability of the Faculty of Literature to participate in and / or participate in the event and their career adaptation ability, sportive activities which make a significant difference in the ability of the İ.İ.B.F students to participate and / or participate in the event and their career adaptation ability and finally internship practices, artistic activities, community of scholars, Erasmus/Work&Travel activities which make a significant difference in the ability of the students of Faculty of Health Sciences to participate and / or participate in the activity and their career adaptation ability.