İşletmelerin tüketici ile yüzyüze geldiği bir alan olan dağıtım kanallarına, yöneticiler ve akademisyenler tarafından gereken önem verilmediği düşünülmektedir. Her ne kadar son zamanlarda bu alanın önemi anlaşılmaya başlanmış olsa bile gerekli düzeylere ulaşılamamıştır. Küresel rekabet koşullarında önemli bir maliyet unsuru olabilen dağıtım sisteminin oluşturulması ve zaman içinde yeniliklere ve gelişmelere uyum sağlanabilmesi önemli bir fonksiyon haline gelmiştir. İşletmelerin dışarıya görünen yüzü olan dağıtım kanalı sisteminin dizaynı ve yönetimi konusunda incelenmesi gereken çok çeşitli noktalar bulunmaktadır. Bu çalışmada özellikle dağıtım maliyetlerinin oldukça önemli miktarlara çıkabildiği endüstriyel sektörlerde dağıtım kanalı seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesine çalışılmıştır. Uygulama alanı olarak otomotiv ve otomotiv yan sanayisi seçilmiştir