Sathi kaplamalar Türkiye yol ağında ekonomik sebeplerden dolayı en yaygın kullanılan asfalt kaplamadır. Bu çalışma yaygın bir kullanım alanına sahip coğrafi bilgi sistemleri yardımı ile örnek çalışma alanının bakım ve rehabilitasyonu için hızlı ve güncel şekilde izlenebileceği ve gerekli önlemlerin zamanında ve doğru şekilde uygulanması noktasında yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında kırsal yollarda dört farklı sathi kaplamalı inceleme güzergahı belirlenmiştir. Tez çalışması kapsamında sathi kaplamalı yollar üzerinden alınan trafik hacimleri ve sathi kaplama yolların bulunduğu bölgenin iklim verileri ile elde edilmiş ve IRI tahmininde kullanılan lineer denklemler ile sathi kaplamalı yolların gelecek IRI değerleri tahmin edilmiştir. Ayrıca tahmin edilen IRI değerleri Coğrafi Bilgi Sistemlerine işlenmiş ve optimizasyon çalışması gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen 5 yıllık örnek bir uygulama ile coğrafi bilgi sistemlerinin, üstyapı yönetim sistem için kullanılabilirliği kanıtlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sathi Kaplama, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Üstyapı Yönetim Sistemi, Düzgünsüzlük
Chip seal are most commonly used pavement types in Turkey's road network for economic reasons. This study was carried out in a fast and up-to-date manner for the maintenance and rehabilitation of the sample work area with the help of geographic information systems which have a common usage area and to implement the necessary measures in a timely and correct manner. Within the scope of this study, four different chip seal paved routes were determined on rural roads. The future IRI values are estimated using obtained lineer equations which are based on the traffic volumes and climate data. In addition, the estimated IRI values are used as input values for geographic information systems and an optimization is made. As a result of a five year long sample study, the geographic information systems could be used for pavement managment system.
Keywords: Chip Seal, Geographic İnformation System, Pavement Maintanence System, Roughness
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2019.
Kaynakça var.
Sathi kaplamalar Türkiye yol ağında ekonomik sebeplerden dolayı en yaygın kullanılan asfalt kaplamadır. Bu çalışma yaygın bir kullanım alanına sahip coğrafi bilgi sistemleri yardımı ile örnek çalışma alanının bakım ve rehabilitasyonu için hızlı ve güncel şekilde izlenebileceği ve gerekli önlemlerin zamanında ve doğru şekilde uygulanması noktasında yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında kırsal yollarda dört farklı sathi kaplamalı inceleme güzergahı belirlenmiştir. Tez çalışması kapsamında sathi kaplamalı yollar üzerinden alınan trafik hacimleri ve sathi kaplama yolların bulunduğu bölgenin iklim verileri ile elde edilmiş ve IRI tahmininde kullanılan lineer denklemler ile sathi kaplamalı yolların gelecek IRI değerleri tahmin edilmiştir. Ayrıca tahmin edilen IRI değerleri Coğrafi Bilgi Sistemlerine işlenmiş ve optimizasyon çalışması gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen 5 yıllık örnek bir uygulama ile coğrafi bilgi sistemlerinin, üstyapı yönetim sistem için kullanılabilirliği kanıtlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sathi Kaplama, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Üstyapı Yönetim Sistemi, Düzgünsüzlük
Chip seal are most commonly used pavement types in Turkey's road network for economic reasons. This study was carried out in a fast and up-to-date manner for the maintenance and rehabilitation of the sample work area with the help of geographic information systems which have a common usage area and to implement the necessary measures in a timely and correct manner. Within the scope of this study, four different chip seal paved routes were determined on rural roads. The future IRI values are estimated using obtained lineer equations which are based on the traffic volumes and climate data. In addition, the estimated IRI values are used as input values for geographic information systems and an optimization is made. As a result of a five year long sample study, the geographic information systems could be used for pavement managment system.
Keywords: Chip Seal, Geographic İnformation System, Pavement Maintanence System, Roughness