Sathi kaplamalı yollar, ilk yapım maliyetlerinin düşük olması, yolu trafiğe uzun süre kapatmak gerekmediğinden dolayı ve gelişmekte olan ülke olduğumuz için geçmişten kalan ve halen en çok kullanılan yol türüdür. Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığının büyük bir kısmı karayolu ile sağlanmaktadır. Karayollarının, tasarım ve inşa aşamasında yapılabilecek hatalar ile çok büyük maddi ve zaman kayıplarına sebep olmaktadır. Bu çalışmada Isparta çevresindeki bazı sathi kaplamalı yolların yapısal durumunun incelenmesini içerir. Bu incelemeler DCP, LWD ve GPR deney aletleri ile belirli dönemlerde belirlenmiş noktalarda ölçümler alarak yapılmıştır. Yapılmış olan tez çalışmasında; Sathi kaplama tabakaların CBR özellikleri, Sathi kaplama tabakaların zamanla sıkışma durumu, Sathi kaplamanın farklı ölçümlerde ki elastisite modülü değeri, Sathi kaplamanın farklı ölçümlerdeki defleksiyon değerleri, Sathi kaplamanın tabaka derinlikleri, Sathi kaplama tabakalarının görüntü değişimleri, araştırılmıştır. Yapılan deneysel çalışmalarda sathi kaplamaların yapısal performansı tahmin edilmeye çalışılacaktır.
Anahtar Kelimeler: Sathi Kaplama, GPR, DCP, LWD, Yapısal Performans
Surface covered roads are the most commonly used road type from the past because of low initial construction costs, no need to block the road for a long time and because we are a developing country. In our country, passenger and freight transportation is mostly provided by road. Highways cause huge material and time losses due to mistakes that can be made during the design and construction phase. The aim of this study is to examine the structural conditions of the road covered in Isparta. These investigations will be carried out with DCP, LWD and GPR test instruments by taking measurements at specified points in certain periods. In the thesis study; CBR properties of surface coating layers, compressive state of surface coating layers, modulus of elasticity of surface coating in different measurements, deflection values of surface coating in different measurements, surface depth of surface coating, image changes of surface coating layers will be investigated. As a result of these investigations, structural performance of surface coatings will be estimated.
Keywords: Structural Coating, GPR, DCP, LWD, Structural Performance
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2019.
Kaynakça var.
Sathi kaplamalı yollar, ilk yapım maliyetlerinin düşük olması, yolu trafiğe uzun süre kapatmak gerekmediğinden dolayı ve gelişmekte olan ülke olduğumuz için geçmişten kalan ve halen en çok kullanılan yol türüdür. Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığının büyük bir kısmı karayolu ile sağlanmaktadır. Karayollarının, tasarım ve inşa aşamasında yapılabilecek hatalar ile çok büyük maddi ve zaman kayıplarına sebep olmaktadır. Bu çalışmada Isparta çevresindeki bazı sathi kaplamalı yolların yapısal durumunun incelenmesini içerir. Bu incelemeler DCP, LWD ve GPR deney aletleri ile belirli dönemlerde belirlenmiş noktalarda ölçümler alarak yapılmıştır. Yapılmış olan tez çalışmasında; Sathi kaplama tabakaların CBR özellikleri, Sathi kaplama tabakaların zamanla sıkışma durumu, Sathi kaplamanın farklı ölçümlerde ki elastisite modülü değeri, Sathi kaplamanın farklı ölçümlerdeki defleksiyon değerleri, Sathi kaplamanın tabaka derinlikleri, Sathi kaplama tabakalarının görüntü değişimleri, araştırılmıştır. Yapılan deneysel çalışmalarda sathi kaplamaların yapısal performansı tahmin edilmeye çalışılacaktır.
Anahtar Kelimeler: Sathi Kaplama, GPR, DCP, LWD, Yapısal Performans
Surface covered roads are the most commonly used road type from the past because of low initial construction costs, no need to block the road for a long time and because we are a developing country. In our country, passenger and freight transportation is mostly provided by road. Highways cause huge material and time losses due to mistakes that can be made during the design and construction phase. The aim of this study is to examine the structural conditions of the road covered in Isparta. These investigations will be carried out with DCP, LWD and GPR test instruments by taking measurements at specified points in certain periods. In the thesis study; CBR properties of surface coating layers, compressive state of surface coating layers, modulus of elasticity of surface coating in different measurements, deflection values of surface coating in different measurements, surface depth of surface coating, image changes of surface coating layers will be investigated. As a result of these investigations, structural performance of surface coatings will be estimated.
Keywords: Structural Coating, GPR, DCP, LWD, Structural Performance