İş tatmini, bireylerin çalıştıkları işten memnuniyeti ve mutluluğu olarak değerlendirilirken; örgütsel bağlılık, bireylerin işletmenin amaçlarını gerçekleştirebilmesi için işletmeye duyduğu bağlılık olarak görülebilir. Bu çalışma, İstanbul'da faaliyet gösteren bir telekomünikasyon sektörü üzerinde iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeyini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla "Minnesota İş Tatmini" ve "Örgütsel Bağlılık" ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma 78'i kadın ve 122'si erkek olmak üzere 200 katılımcı ile gerçekleşmiştir. Araştırma sonucunda iş tatmini ile örgütsel bağlılık düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışanların cinsiyeti ve medeni durumu her iki ölçekte de anlamlı bir farklılık oluşturmazken; yaş, eğitim düzeyi ve hizmet süresi iş tatmini ile örgütsel bağlılığı etkileyen değişkenler olarak belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık, Telekomünikasyon
While job satisfaction is evaluated as pleasure and happiness of individuals, organizational commitment can be defined as individuals' commitment to the business to achieve its goals. This study is prepared to determine the level of job satisfaction and organizational commitment on a company operating in the telecommunication sector in Istanbul. For this purpose, "Minnesota Job Satisfaction" and "Organizational Commitment" scales were used. 200 people, 78 women and 122 men, participated in the study. As a result of the research, a significant positive relationship was found between job satisfaction and organizational commitment level. While gender and marital status of the employees did not make a significant difference in both scales; age, education level and service period were determined as variables affecting job satisfaction and organizational commitment.
Keywords: Job Satisfaction, Organizational Commitment, Telecommunication Sector
Tez (Yüksek Lisans) - Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2019.
Kaynakça var.
İş tatmini, bireylerin çalıştıkları işten memnuniyeti ve mutluluğu olarak değerlendirilirken; örgütsel bağlılık, bireylerin işletmenin amaçlarını gerçekleştirebilmesi için işletmeye duyduğu bağlılık olarak görülebilir. Bu çalışma, İstanbul'da faaliyet gösteren bir telekomünikasyon sektörü üzerinde iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeyini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla "Minnesota İş Tatmini" ve "Örgütsel Bağlılık" ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma 78'i kadın ve 122'si erkek olmak üzere 200 katılımcı ile gerçekleşmiştir. Araştırma sonucunda iş tatmini ile örgütsel bağlılık düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışanların cinsiyeti ve medeni durumu her iki ölçekte de anlamlı bir farklılık oluşturmazken; yaş, eğitim düzeyi ve hizmet süresi iş tatmini ile örgütsel bağlılığı etkileyen değişkenler olarak belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık, Telekomünikasyon
While job satisfaction is evaluated as pleasure and happiness of individuals, organizational commitment can be defined as individuals' commitment to the business to achieve its goals. This study is prepared to determine the level of job satisfaction and organizational commitment on a company operating in the telecommunication sector in Istanbul. For this purpose, "Minnesota Job Satisfaction" and "Organizational Commitment" scales were used. 200 people, 78 women and 122 men, participated in the study. As a result of the research, a significant positive relationship was found between job satisfaction and organizational commitment level. While gender and marital status of the employees did not make a significant difference in both scales; age, education level and service period were determined as variables affecting job satisfaction and organizational commitment.
Keywords: Job Satisfaction, Organizational Commitment, Telecommunication Sector