Bu çalışma, burada iki bağımsız değişkenin yer aldığı Transformasyonel ve Transaksiyonel liderlik nitelikleri ve bağımlı değişkenin çalışan performansı olduğu liderlik niteliklerini kullanarak organizasyonun geliştirilmesi için temel aracı belirlemiştir. Yazar (lar), Bankacılık sektörü Türkiye'de ve Cibuti'de örgütleri büyütmekle birlikte, çalışanların performansının motive edici, tatmin edici, idealize edilmiş, etki / ilham verici teşvikler boyunca çalışanın performansını doğrudan etkilediğini ve organizasyonel performans ile sonuçlandığını düşünmektedir. Transformasyonel ve transaksiyonel liderliğin çalışanların performansı üzerindeki etkisi ve kritik engellerle karşı karşıyayken bu çalışma nicel ve birincil verilere dayanarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ve Cibuti'de faaliyet gösteren farklı bankalardan 410 banka çalışanlarından oluşmaktadır. Basit örnekleme yöntemi kullanılarak elde edilen veriler çalışanlara anket yapılarak elde edilmiştir. Anket, transformasyonel liderlik (yirmi madde), Transaksiyonel liderlik (on altı madde), Bağlamsal performansı (altı madde), Görev performansı (beş madde) ve katılımcıların demografik özelliklerinin (9 madde) belirlenmesi ile ilgili 56 sorudan oluşmaktadır. Araştırmanın veri analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Sonuç olarak, Transformasyonel ve Transaksiyonel liderliğin çalışanların performansı üzerindeki etkisinin daha sonra bu araştırma için öneri ve sonuçlara varıldığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Transaksiyonel liderlik, Transformasyonel liderlik, çalışan performansı, bağlamsal performans, görev performansı, liderlik, bankalar
This study identified the basic tool for development of organization by utilizing the leadership qualities as an independent variable. The leadership style has two sub-variables including the qualities of transactional and transformational leadership and the dependent variable is employee performance. The author(s) believes that employee performance is very essential for any organization throughout motivating, satisfying, idealized, influence/inspirational encouragement directly impact on the employee's performance and result in organizational performance although Banking sector is growing oragnization in Turkey and Djibuti therefore to know the impact of transactional and transformational leadership on employees performance and they are facing the critical hurdles while this study is based on quantitative and primary data has been used for this study along-with it is exploratory researcher. The research sample is made up of 410 bank employees from different banks operating in Istanbul and Djibouti. The data obtained using a simple sampling method were obtained by conducting a questionnaire to managers. The survey includes 56 questions on transformational leadership (twenty items), Transactional leadership (six-teen items), contextual performance (six items), task performance (five items) and the determination of the demographic characteristics of respondents (9 iteems). SPSS 22 software was used in the analysis of the research data. As a result, it was determined that the impact of transformational and transactional leadership on employee's performance, then recommendations and conclusions are made for this research.
Keywords: Transformational leadership, transactional leadership, employees performance, contextual performance, task performance, leadership, banks
Tez (Yüksek Lisans)- Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2020.
Kaynakça var.
Bu çalışma, burada iki bağımsız değişkenin yer aldığı Transformasyonel ve Transaksiyonel liderlik nitelikleri ve bağımlı değişkenin çalışan performansı olduğu liderlik niteliklerini kullanarak organizasyonun geliştirilmesi için temel aracı belirlemiştir. Yazar (lar), Bankacılık sektörü Türkiye'de ve Cibuti'de örgütleri büyütmekle birlikte, çalışanların performansının motive edici, tatmin edici, idealize edilmiş, etki / ilham verici teşvikler boyunca çalışanın performansını doğrudan etkilediğini ve organizasyonel performans ile sonuçlandığını düşünmektedir. Transformasyonel ve transaksiyonel liderliğin çalışanların performansı üzerindeki etkisi ve kritik engellerle karşı karşıyayken bu çalışma nicel ve birincil verilere dayanarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ve Cibuti'de faaliyet gösteren farklı bankalardan 410 banka çalışanlarından oluşmaktadır. Basit örnekleme yöntemi kullanılarak elde edilen veriler çalışanlara anket yapılarak elde edilmiştir. Anket, transformasyonel liderlik (yirmi madde), Transaksiyonel liderlik (on altı madde), Bağlamsal performansı (altı madde), Görev performansı (beş madde) ve katılımcıların demografik özelliklerinin (9 madde) belirlenmesi ile ilgili 56 sorudan oluşmaktadır. Araştırmanın veri analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Sonuç olarak, Transformasyonel ve Transaksiyonel liderliğin çalışanların performansı üzerindeki etkisinin daha sonra bu araştırma için öneri ve sonuçlara varıldığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Transaksiyonel liderlik, Transformasyonel liderlik, çalışan performansı, bağlamsal performans, görev performansı, liderlik, bankalar
This study identified the basic tool for development of organization by utilizing the leadership qualities as an independent variable. The leadership style has two sub-variables including the qualities of transactional and transformational leadership and the dependent variable is employee performance. The author(s) believes that employee performance is very essential for any organization throughout motivating, satisfying, idealized, influence/inspirational encouragement directly impact on the employee's performance and result in organizational performance although Banking sector is growing oragnization in Turkey and Djibuti therefore to know the impact of transactional and transformational leadership on employees performance and they are facing the critical hurdles while this study is based on quantitative and primary data has been used for this study along-with it is exploratory researcher. The research sample is made up of 410 bank employees from different banks operating in Istanbul and Djibouti. The data obtained using a simple sampling method were obtained by conducting a questionnaire to managers. The survey includes 56 questions on transformational leadership (twenty items), Transactional leadership (six-teen items), contextual performance (six items), task performance (five items) and the determination of the demographic characteristics of respondents (9 iteems). SPSS 22 software was used in the analysis of the research data. As a result, it was determined that the impact of transformational and transactional leadership on employee's performance, then recommendations and conclusions are made for this research.
Keywords: Transformational leadership, transactional leadership, employees performance, contextual performance, task performance, leadership, banks