Akıncı Vural, Z. Beril; EGE ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ; Erkan, Melodi
Description:
Yoğun rekabet ortamında kurumlar, diğer kurumlardan ayrılmak içinbirçok çalışma yapmaktadırlar. Kurumların kendilerini rekabet ortamındaöneçıkarabilecekleriözelliklerikurumkimliklerindesaklıdır. Kurumsalkimlik, kurumun nüfus cüzdanına benzemektedir. Her kurumun kendineözgü kimliği bulunmaktadır. Bazı kurumlar, kurum kimliğinin logo vegörsel ögelerden oluştuğunu düşünerek bu yönde çalışmalar yapmaktadır.Bu tür kurumsal kimlik çalışmaları sürecin sadece bir bölümünüoluşturmaktadır. Sonucunda ise kısa vadeli veya başarıya ulaşmayançalışmalar görülmektedir. Kurumsal kimlik basit bir kavram olarakgörülse de aslında stratejik olarak yönetilmesi gereken bir süreçtir.Kurumsal kimliğin diğer önemi ise kurumsal imaj oluşumundaki büyüketkisidir. Kurumsal kimliği güçlü olan kurumlar, olumlu imaj oluşumundabüyük bir avantaja sahiptir.Bu çalışmada, kurumsal imajın güçlendirilmesinde kurumsalkimliğin rolü irdelenmektedir. Kurumsal imajın güçlendirilmesindekurumsal kimliğin rolünün açıklanabilmesi için öncelikle bir kavramolarak kurumsal kimlik ve kurumsal kimlik yönetimi açıklanmaktadır.Buna ek olarak başarılı ve güçlü bir kimliğe sahip olan kurumlarıngeçirdiği aşamalar ve sahip olduğu özellikler ele alınmaktadır.