dc.creator |
Kara, Murat; BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ |
|
dc.date |
2019-10-31T00:00:00Z |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-02T08:39:02Z |
|
dc.date.available |
2020-01-02T08:39:02Z |
|
dc.identifier |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/sufesosbil/issue/49774/617885 |
|
dc.identifier |
10.35237/sufesosbil.617885 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.sdu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/49630 |
|
dc.description |
Üretim teknolojilerinin gelişmesi ve ekonomik kapasitelerin artışı üretimkolaylığını sağlarken çok sayıda ürün veya hizmet alternatiflerinin ortayaçıkmasına sebep olmuş, böylece markaların reklam ve pazarlama gibi alanlardarekabet etme zorunluluğu oluşmuştur. Bu rekabet ortamında, ürün, hizmet ya dafarklı biçimlerde ortaya koyulan yapıtların hedef kitlesine ulaşırkenbenzerlerinden ayrışması ve daha çok tercih edilmesi amacıyla markalar çeşitlipazarlama stratejilerine ihtiyaç duyar hale gelmiştir. Marka oluşumu vegelişiminde kullanılan reklam ve pazarlama araçlarından biri olan maskotlar damarka imajını güçlendiren ve markanın kişiliğini yansıtan hayali ya da gerçekkarakterler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, markalara ait birreklam unsuru olarak tasarlanan maskotların doğru bir pazarlama stratejisisonucu kazandığı popülerlik üzerinde durularak, tanınırlık bakımından markadanbağımsız hale gelmesi, şöhretli ve değerli bir imgeye dönüşmesindenbahsedilmektedir. |
|
dc.description |
While the development of production technologies and theincrease in economic capacities provide ease of production, many product andservice alternatives have emerged and thus, brands have had to compete in areassuch as advertising and marketing. In this competitive environment, brands needvarious marketing strategies in order to differentiate their products fromtheir counterparts and become more preferred when they reach their targetaudience. Mascots, which are one of the promotional tools used in the formationand development of the brand, appear as characters that strengthen the brand imageand reflect the personality of the brand. In this study, it is focused onpopularity of mascots which is gained as a result of an accurate marketingstrategy, mentioned to become independent of the brand and to become famous andvaluable image. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
tr |
|
dc.publisher |
Süleyman Demirel University |
|
dc.publisher |
Süleyman Demirel Üniversitesi |
|
dc.relation |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/841919 |
|
dc.source |
Ek Sayı; Volume: 2, Issue: 47
130-138 |
en-US |
dc.source |
1300-9435 |
|
dc.source |
2667-6206 |
|
dc.subject |
Marka,Markalaşma,Maskot,Kimlik,Metal Müzik |
|
dc.subject |
Brand,Branding,Mascot,Identity,Metal Music |
|
dc.title |
Marka Tanınırlığının Ötesine Geçen Maskot: Eddie The Head |
tr-TR |
dc.title |
Mascot Beyond Brand Recognition: Eddie The Head |
en-US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|