Description:
Medya, gerek yazılı gerekse görsel ve işitsel araçlarıvasıtasıyla kitleleri aralıksız enformasyon akışına maruz bırakmakta,aydınlatma ve bilgilendirme işlevinden ziyade eğlendirme işlevini önde tutarakiçeriklerini bu doğrultuda oluşturmaktadır. Eğlenceyle harmanlanmış ideolojiktabanlı enformasyona maruz kalan bireyin tutum ve davranışları ise buiçeriklere bağlı olarak etkilenmekte ve zaman içinde değişmektedir. Bilgiiletişim teknolojilerinin gelişimine paralel olarak etkisini arttıran medya,çeşitli organlarıyla kitlelere hitap ederken, yerel basından ise işlevselolarak daha etkin olması ve halkı temsil etmesi beklenmektedir. Ancak değişenmülkiyet yapısı, finansal sorunları ve siyasi etmenlerden kaynaklanannedenlerden dolayı yerel basın sektörü, temsil etme vasfından sıyrılarak siyasiodaklı bir endüstri halini almıştır. Bu durum yerel basını haberdar etme, halkadına denetleme ve yerel yönetimlerle halk arasında bir köprü görevi görmeişlevinden uzaklaştırmış, bir dönem ‘dördüncü kuvvet’ olarak adlandırılmasınakarşın, halkın lehine bir kuvvet olmaktan çıkarak büyük oranda etkisinikaybetmesine neden olmuştur. En büyük kazançlarını resmi ilanlardan elde edengazeteler, bir diğer gelir kaynağı olan reklam gelirlerinden de olmamak içinözellikle siyasi otoritelerin baskılarına boyun eğmekte, bağımsız olarak siyasiotoriteleri ve uygulamalarını eleştiren haberler yapamamakta, kamuoyuoluşturma, gündem belirleme ve eleştiri görevlerini tam manasıyla yerinegetirememelerinden dolayı da halkın tepkisini çekmektedir. Bu noktadanhareketle çalışmada yerel basın, Gümüşhane örneği üzerinden Gündem BelirlemeKuramı ve bu kapsamda yapılan anket uygulaması doğrultusunda değerlendirilerekanaliz edilmiş, Gümüşhane’de yayımlanan yerel gazetelerin etkinlikleri hakkındasaptamalar yapılmaya çalışılmıştır.